Warunki świadczenia usług

Ogólne Warunki

ARTYKUŁ 1 – DEFINICJE

Na potrzeby niniejszych warunków ogólnych przyjmuje się następujące znaczenia:

Okres odstąpienia: czas, w którym konsument może odstąpić od zawartej umowy bez podania przyczyny;

Konsument: osoba fizyczna zawierająca umowę niezwiązaną z działalnością zawodową ani gospodarczą;

Transakcja na czas określony: umowa zawierana na odległość dotycząca cyklicznej dostawy produktów i/lub usług przez określony czas;

Trwały nośnik: każde narzędzie umożliwiające przechowywanie informacji w sposób pozwalający na ich późniejsze odtworzenie bez zmian;

Prawo odstąpienia: prawo konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w przewidzianym terminie;

Przedsiębiorca: osoba fizyczna lub prawna oferująca produkty i/lub usługi na odległość konsumentom;

Umowa zawierana na odległość: umowa zawarta w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży bez fizycznej obecności stron, z użyciem środków komunikacji na odległość;

Środek komunikacji na odległość: sposób zawierania umowy bez fizycznego kontaktu między stronami;

Warunki ogólne: niniejsze postanowienia określające prawa i obowiązki stron.

ARTYKUŁ 2 – DANE PRZEDSIĘBIORCY

Stylenza

Adres: SUITE C, LEVEL 7, WORLD TRUST TOWER, 50 STANLEY STREET, CENTRAL,
HONG KONG
E-mail: info@stylenza.pl
Telefon: +48 732 144 539

ARTYKUŁ 3 – ZAKRES OBOWIĄZYWANIA

Niniejsze warunki mają zastosowanie do każdej oferty składanej przez Stylenza oraz do każdej umowy zawieranej na odległość z konsumentem.

Przed zawarciem umowy konsument otrzymuje dostęp do niniejszych warunków. Jeśli nie jest to możliwe, zostaje poinformowany, gdzie można się z nimi zapoznać i że zostaną dostarczone bezpłatnie na jego prośbę.

W przypadku umowy zawieranej elektronicznie, warunki zostaną udostępnione w formie umożliwiającej ich zapisanie na trwałym nośniku. Gdyby nie było to wykonalne, konsument zostanie poinformowany, jak może je uzyskać bez opłat.

W przypadku zastosowania dodatkowych warunków, które dotyczą konkretnego produktu lub usługi, konsument w razie niezgodności może odwołać się do najbardziej korzystnych dla siebie zapisów.

ARTYKUŁ 4 – OFERTA

Jeśli oferta ma ograniczoną ważność lub wiąże się ze szczególnymi warunkami, zostanie to wyraźnie zaznaczone.

Wszystkie oferty mają charakter niewiążący — Stylenza zastrzega sobie prawo do ich modyfikacji.

Opis produktów i/lub usług jest szczegółowy i umożliwia konsumentowi dokonanie świadomego wyboru. Zdjęcia mają charakter orientacyjny i mogą nie odzwierciedlać idealnie kolorystyki rzeczywistej.

Oferta zawiera istotne informacje, w tym:

  • cenę (bez ceł i podatku VAT przy imporcie — koszty te ponosi klient);
  • ewentualne koszty wysyłki;
  • sposób zawarcia umowy i kolejne kroki;
  • prawo do odstąpienia lub jego brak;
  • sposób zapłaty, dostawy i wykonania umowy;
  • okres ważności oferty lub gwarancji ceny;
  • opłaty za środki komunikacji, jeśli są inne niż standardowe;
  • czy umowa będzie archiwizowana oraz jak ją przeglądać;
  • możliwość korekty błędów przed zawarciem umowy;
  • dostępność innych języków niż polski;
  • obowiązujące kodeksy postępowania oraz sposób zapoznania się z nimi;
  • minimalny czas obowiązywania umowy, jeśli dotyczy to umów długoterminowych.

ARTYKUŁ 5 – UMOWA

Umowa zostaje zawarta w chwili, gdy konsument akceptuje ofertę i spełnia warunki określone przez Stylenza, zgodnie z ust. 4 niniejszego artykułu.

W przypadku, gdy akceptacja oferty nastąpiła drogą elektroniczną, przedsiębiorca niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie. Do czasu potwierdzenia, konsument może odstąpić od umowy.

Przy umowach zawieranych przez Internet, Stylenza wdroży odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające bezpieczeństwo transmisji danych oraz ochronę środowiska sieciowego. W przypadku płatności online stosowane są zabezpieczenia odpowiadające standardom bezpieczeństwa.

Stylenza zastrzega sobie prawo do sprawdzenia, w granicach prawa, zdolności konsumenta do wywiązania się ze zobowiązań płatniczych oraz innych czynników istotnych dla zawarcia umowy. Jeśli wynik analizy będzie niekorzystny, może odmówić realizacji zamówienia lub zażądać spełnienia dodatkowych warunków.

Po zawarciu umowy, konsument otrzymuje (w formie pisemnej lub w trwałej formie elektronicznej) następujące informacje:

  • adres do zgłaszania reklamacji;
  • warunki i procedura odstąpienia od umowy lub informacja o jego braku;
  • szczegóły dotyczące gwarancji i usług posprzedażowych;
  • informacje, o których mowa w artykule 4 ust. 3, o ile nie zostały wcześniej przekazane;
  • warunki wypowiedzenia umowy, jeśli jej czas trwania przekracza rok lub ma charakter bezterminowy.

W przypadku umów cyklicznych, wymienione informacje są przekazywane tylko przy pierwszej dostawie.

Umowy są zawierane z zastrzeżeniem dostępności zamówionych produktów.

ARTYKUŁ 6 – PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Konsument, który zakupił produkt, ma prawo odstąpić od umowy w terminie 30 dni bez podawania przyczyny. Termin liczony jest od dnia otrzymania przesyłki przez konsumenta lub upoważnioną przez niego osobę.

W tym czasie konsument powinien zachować ostrożność przy obchodzeniu się z produktem i jego opakowaniem – może je rozpakować lub przetestować tylko w zakresie niezbędnym do podjęcia decyzji o jego zatrzymaniu.

Chcąc skorzystać z prawa odstąpienia, konsument powinien poinformować Stylenza w ciągu 30 dni od otrzymania zamówienia, np. e-mailem lub na piśmie. Od momentu zgłoszenia, produkt należy zwrócić w terminie kolejnych 30 dni. Zaleca się zachowanie dowodu nadania jako potwierdzenia zwrotu.

Jeśli konsument nie zgłosi chęci odstąpienia ani nie odeśle produktu w wyznaczonym czasie, umowa staje się wiążąca i ostateczna.

ARTYKUŁ 7 – KOSZTY ZWIĄZANE Z ODSTĄPIENIEM

W przypadku odstąpienia od umowy, koszty zwrotu przesyłki pokrywa konsument.

Jeśli płatność została już dokonana, Stylenza zwróci środki nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia, pod warunkiem otrzymania zwracanego towaru lub wiarygodnego dowodu jego wysyłki.

ARTYKUŁ 8 – WYŁĄCZENIA PRAWA ODSTĄPIENIA

Prawo odstąpienia od umowy może zostać wyłączone przez Stylenza w sytuacjach opisanych w ust. 2 i 3 niniejszego artykułu. Warunek: informacja o wyłączeniu musi zostać wyraźnie przekazana przed zawarciem umowy.

Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadku produktów:

  • wykonanych według indywidualnych specyfikacji klienta;
  • o charakterze wysoce personalnym;
  • których zwrot ze względu na właściwości fizyczne jest niemożliwy;
  • o krótkim terminie przydatności lub szybko psujących się;
  • których cena zależy od zmiennych rynkowych, niezależnych od przedsiębiorcy;
  • takich jak prasa, gazety i magazyny;
  • zawierających nośniki danych (audio, wideo, oprogramowanie) z naruszoną plombą;
  • higienicznych, jeśli zostało otwarte ich opakowanie.

Wyłączenie może także dotyczyć usług:

  • związanych z zakwaterowaniem, transportem, gastronomią lub wypoczynkiem, jeśli przewidziano ich wykonanie w określonym terminie;
  • które rozpoczęto za wyraźną zgodą konsumenta przed końcem okresu odstąpienia;
  • związanych z zakładami i loteriami.

ARTYKUŁ 9 – CENA

W okresie ważności oferty ceny produktów i/lub usług nie ulegają zmianie, chyba że zmiany te wynikają bezpośrednio z obowiązujących przepisów dotyczących podatku VAT.

W przypadku obniżki cen po zakupie, klient nie ma prawa do zwrotu różnicy – akceptuje cenę obowiązującą w chwili zakupu.

Stylenza zastrzega możliwość ustalania zmiennych cen produktów lub usług, jeśli ich wartość zależy od wahań na rynku finansowym, na które nie ma wpływu. W takich przypadkach oferta wyraźnie wskaże, że ceny mają charakter orientacyjny.

Podwyżki cen w ciągu 3 miesięcy od zawarcia umowy mogą nastąpić jedynie z przyczyn wynikających z przepisów ustawowych lub regulacji prawnych.

Po upływie 3 miesięcy od zawarcia umowy, ceny mogą ulec zmianie tylko w sytuacji, gdy:

  1. wynika to z obowiązującego prawa, lub
  2. konsumentowi przysługuje prawo do rozwiązania umowy od dnia wejścia w życie podwyżki.

Miejscem dostawy jest kraj nadania przesyłki, zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o VAT z 1968 roku. Jeśli dostawa odbywa się poza terytorium UE, wówczas klient może być zobowiązany do uiszczenia podatku VAT importowego lub opłat celnych, które są jego odpowiedzialnością.

Wszystkie ceny mogą podlegać błędom typograficznym lub drukarskim. Stylenza nie ponosi odpowiedzialności za takie błędy i nie ma obowiązku realizowania zamówienia według błędnej ceny.

ARTYKUŁ 10 – ZGODNOŚĆ I GWARANCJA

Stylenza zapewnia, że oferowane produkty i/lub usługi są zgodne z warunkami umowy, opisem zawartym w ofercie, standardami jakości i funkcjonalności oraz przepisami obowiązującymi w dniu zawarcia umowy. Jeżeli ustalono to odrębnie, produkt powinien również nadawać się do zastosowań specjalnych.

Gwarancje udzielone przez Stylenza, producenta lub importera nie naruszają ustawowych praw konsumenta wynikających z umowy sprzedaży.

Wszelkie niezgodności lub błędne dostawy powinny być zgłaszane pisemnie w ciągu 30 dni od daty dostarczenia towaru. Produkty muszą być zwrócone w nienaruszonym stanie i oryginalnym opakowaniu.

Okres gwarancyjny pokrywa się z gwarancją producenta. Stylenza nie odpowiada jednak za konkretne przeznaczenie produktu ani za doradztwo dotyczące jego użytkowania.

Gwarancja traci ważność, jeśli:

  • konsument sam dokonał naprawy lub modyfikacji produktu lub zlecił to osobie trzeciej;
  • produkt był używany niezgodnie z jego przeznaczeniem lub instrukcją obsługi;
  • wady powstały w wyniku przepisów prawnych dotyczących jakości materiałów.

ARTYKUŁ 11 – DOSTAWA I REALIZACJA

Stylenza dokłada wszelkich starań, aby zamówienia były realizowane z należytą starannością i w możliwie najkrótszym czasie.

Produkty dostarczane są pod adres wskazany przez konsumenta w procesie składania zamówienia.

Jeśli w ofercie nie zaznaczono inaczej, zamówienia są realizowane maksymalnie w ciągu 14 dni. W razie opóźnienia konsument zostanie poinformowany w ciągu 14 dni od złożenia zamówienia i będzie miał prawo do odstąpienia od umowy.

ARTYKUŁ 12 – UMOWY NA CZAS OKREŚLONY: CZAS TRWANIA, WYPOWIEDZENIE I PRZEDŁUŻENIE

Wypowiedzenie

Konsument może wypowiedzieć umowę zawartą na czas nieokreślony, obejmującą regularną dostawę produktów lub usług, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia, o ile nie ustalono inaczej.

W przypadku umowy na czas określony, która obejmuje cykliczną dostawę, konsument ma prawo wypowiedzieć ją pod koniec okresu obowiązywania, z zachowaniem terminu wypowiedzenia nie dłuższego niż miesiąc.

W takich przypadkach:

  • wypowiedzenie może być dokonane w dowolnym momencie;
  • może być złożone w taki sam sposób, w jaki zawarto umowę;
  • czas wypowiedzenia obowiązuje w identycznej formie jak ta przewidziana dla przedsiębiorcy.

Przedłużenie

Umowy na czas określony, obejmujące regularne dostawy, nie mogą być automatycznie przedłużane na kolejny okres.

Wyjątek stanowią prenumeraty czasopism lub gazet, które mogą być przedłużone maksymalnie na trzy miesiące – z możliwością wypowiedzenia przez konsumenta w dowolnym momencie z miesięcznym okresem wypowiedzenia.

Jeżeli umowa zostaje przedłużona na czas nieokreślony, konsument może ją wypowiedzieć w każdym momencie – z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia. Dla dostaw odbywających się rzadziej niż raz w miesiącu, czas ten może zostać wydłużony do trzech miesięcy.

Umowy próbne lub promocyjne wygasają automatycznie po upływie uzgodnionego okresu.

Czas trwania

Umowy zawarte na okres dłuższy niż rok mogą być wypowiedziane po upływie 12 miesięcy, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia – chyba że zgodnie z zasadami uczciwości umowa powinna obowiązywać do ustalonego terminu zakończenia.

ARTYKUŁ 13 – PŁATNOŚĆ

O ile strony nie uzgodniły inaczej, należności wynikające z umowy zawartej z konsumentem powinny zostać uregulowane w ciągu 7 dni roboczych od rozpoczęcia terminu odstąpienia od umowy, o którym mowa w artykule 6 ust. 1.

W przypadku usług, okres płatności rozpoczyna się z chwilą, gdy konsument otrzyma potwierdzenie zawarcia umowy.

Konsument zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia wszelkich błędów w danych płatniczych przekazanych Stylenza.

Jeżeli konsument nie dokona płatności w terminie, Stylenza ma prawo – zgodnie z przepisami prawa – naliczyć uzasadnione i uprzednio określone koszty dochodzenia należności.

ARTYKUŁ 14 – PROCEDURA REKLAMACYJNA

Wszelkie zastrzeżenia dotyczące realizacji umowy należy zgłaszać w sposób jasny i szczegółowy, w terminie do 7 dni od momentu wykrycia nieprawidłowości.

Stylenza rozpatrzy reklamację w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Jeśli rozpatrzenie wymaga więcej czasu, konsument zostanie poinformowany w tym samym terminie o przewidywanym czasie odpowiedzi.

Jeśli nie uda się rozwiązać reklamacji w drodze porozumienia, spór podlega procedurze rozstrzygania sporów.

Zgłoszenie reklamacji nie zawiesza obowiązku wykonania pozostałych postanowień umowy, o ile Stylenza nie wyrazi pisemnej zgody na inne postanowienia.

W przypadku uznania reklamacji za zasadną, Stylenza – według własnego uznania – dokona wymiany lub naprawy produktu bez dodatkowych kosztów dla konsumenta.

ARTYKUŁ 15 – SPORY

Wszystkie umowy zawarte pomiędzy konsumentem a Stylenza, do których mają zastosowanie niniejsze warunki ogólne, podlegają wyłącznie prawu Rzeczypospolitej Polskiej – niezależnie od miejsca zamieszkania konsumenta.

ARTYKUŁ 16 – MARKETING SMS

Wyrażając zgodę na otrzymywanie wiadomości SMS od Stylenza podczas składania zamówienia lub zapisując się za pomocą odpowiedniego formularza, zgadzasz się na otrzymywanie cyklicznych wiadomości (takich jak potwierdzenia zamówień, przypomnienia o porzuconych koszykach, promocje i prośby o opinie), nawet jeśli Twój numer widnieje w rejestrze numerów zastrzeżonych. Częstotliwość wiadomości może się różnić. Zgoda nie jest warunkiem zakupu.

Aby zrezygnować z otrzymywania wiadomości SMS, wyślij komendę STOP w odpowiedzi na otrzymaną wiadomość lub skorzystaj z linku znajdującego się w jej treści. Inne formy rezygnacji (np. inne słowa lub prośby) mogą nie być skuteczne. Stylenza nie pobiera opłat za tę usługę, jednak mogą obowiązywać standardowe stawki operatora za wiadomości i transmisję danych.

W razie potrzeby możesz wysłać wiadomość o treści POMOC na numer, z którego otrzymujesz wiadomości, lub skontaktować się z nami przez formularz dostępny na stronie: https://www.stylenza.pl/pages/kontakt.

Stylenza zastrzega sobie prawo do zmiany numerów telefonicznych lub krótkich kodów używanych do prowadzenia komunikacji SMS. W przypadku takich zmian użytkownik zostanie poinformowany, jednak wiadomości wysyłane na stare numery (w tym STOP lub POMOC) mogą nie zostać odebrane, co nie będzie skutkowało odpowiedzialnością po stronie Stylenza.

W zakresie dopuszczonym przez prawo, nie ponosimy odpowiedzialności za niedostarczenie, opóźnienia lub błędy w treści wiadomości SMS ani za działania wynikające z otrzymanych informacji.

Szanujemy Twoją prywatność. Szczegółowe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.